5 Life Changing Mommy Tips

Terug naar blog

5 Life Changing Mommy Tips

vr 19 feb 2021
Saskia Muris Junior Rebody Coach

Ben jij ook één van die mama’s die zichzelf altijd wegcijfert, pas zelf aan de beurt is wanneer alle “mama taken” zijn volbracht? En ben je dan ook telkens weer opnieuw te moe om dat moment voor jezelf te nemen?  Deze tips gaan jou helpen om en een nog betere mama te zijn en goed voor jezelf te zorgen. Wanneer je goed voor jezelf zorgt, ben je gelukkiger en kun je automatisch een nog betere mama zijn.

1. Positieve mindset

Het is niet altijd even makkelijk om positief te blijven. Zeker niet tijdens deze lockdown. Negatieve gedachtes leiden vaak tot nog meer negatieve gedachtes en bepalen hoe jij je voelt, wie je bent en wat je doet. Toch is er altijd een hele hoop waar je wel dankbaar voor kan zijn, wat wel fijn is en goed gaat. 

Een positieve mindset gaat je helpen om je happier, sterker en veerkrachtiger te voelen en ook tijdens de lockdown keihard aan je doelen te blijven werken. Je kunt dit trainen door bijvoorbeeld een dagboek bij te houden en hier dagelijks op de volgende manier bewust mee bezig te zijn.

Begin en eindig je dag met een positieve gedachte die bijdraagt aan jouw transformatie. Bijvoorbeeld: Ik ga vandaag heerlijk een flink stuk wandelen omdat me dat altijd zo goed doet en om aan mijn 10.000 stappen te komen.

  1. Zet je ochtend gedachte om in een positieve actie die bijdraagt aan jouw doel. Actie: Lekker stuk wandelen.
  2. Eindig je dag met een positieve gedachte over jezelf, iets waar je trots op bent.
  3. Ben ook vooral eerlijk en kritisch naar jezelf wanneer het die dag niet of minder goed gelukt is, reflecteer hierop en begin de dag erna weer met een positieve start.

Positieve mindset voor mama's

2. Structuur 

Je brein wil graag zo effectief en gestructureerd mogelijk werken. Op zo’n manier dat er zo weinig mogelijk tijd en energie verloren gaat. Wanneer jij iedere dag zoveel mogelijk dezelfde structuur hanteert, zal er in jouw brein op den duur zo min mogelijk weerstand ontstaan. Op het moment dat je niet consistent in je routine bent, zal je reptielenbrein je des temeer op de proef stellen.

Wanneer je een nieuwe routine een nieuwe “ik” hebt neergezet en dit keihard in je dagelijkse leven blijft doorvoeren, zal dit de nieuwe maatstaaf worden. Je reptielenbrein zal dan zelfs in opstand komen wanneer je niet gaat sporten, niet gezond eet, niet je positieve mindset blijft voortzetten. Maar ben voorzichtig, datgene wat het langste en het meeste in je aanwezig is zal continu proberen de overhand te nemen. Structuur helpt je om hoe dan ook niet van je pad af te wijken. 

Omgaan met het reptielenbrein

3. Me Time

Het wordt zo onderschat. Als mama moet jij dag in dag uit op alle vlakken blijven presteren. Zorgen dat jij jouw kid(s) tijdens de lockdown van het beste thuisonderwijs voorziet, je huishouden spik en span is, geen enkele verjaardag vergeet of de leukste cadeautjes verzameld voor de kinderfeestjes waar jouw kid(s) voor zijn uitgenodigd. Zorgen voor je (schoon)moeder mag natuurlijk ook niet ontbreken. En dan ben ik nog niet op de helft.

Daarom is het des te belangrijker dat je ook goed voor jezelf zorgt. Ga eens lekker in bad liggen, lees dat boek dat je al zolang wil lezen, ga lekker je favoriete Netflix serie bingewatchen. Je leeft maar één keer en jij hebt ook recht op jouw eigen geluk. Bezig te zijn met waar jij van houdt, wie jij bent. Ikzelf neem graag een moment van rust met mijn favoriete playlist of volg mijn favoriete nieuwe Netflix serie. Happy you is happy mommy!

Tijd voor jezelf creëren als moeder

4. Effectief met je voeding omgaan

Sta jij ook iedere dag weer opnieuw twee verschillende maaltijden te koken? Eentje voor jezelf, die past binnen jouw voedingsplan en eentje voor de rest van je gezin? Misschien ben je zelfs wel één van die mama’s die het graag voor iedereen goed wil doen en kook je voor iedereen binnen het gezin iets anders. Want die lust dit niet en die dat niet.

Het kan echt zo veel gemakkelijker. Kijk vooral goed naar wat bij jou past, zodat je de stappen die je zet om aan jouw doelen te werken ook kan blijven volhouden. Dat je gezin eraan gewend is dat je het altijd zo doet zoals je het altijd hebt gedaan, wil niet zeggen dat het eens tijd voor iets nieuws kan zijn. Wanneer jij bepaalt dat het vanaf  nu anders gaat en probeert samen met je gezin een goede middenweg te zoeken, zul je na misschien een klein beetje weerstand in het begin te ervaren maar al snel zien dat iedereen prima meebeweegt. Jij weet met jouw “mama voelsprieten” als geen ander hoe je iedereen op een zo positief mogelijke manier kan laten meebewegen.

Meal preppen

Mocht je nog niet weten wat dit is. Bij meal preppen kook je grotere hoeveelheden voor bijvoorbeeld een week vooruit en vries je deze in. Allereerst bepaal je wat je lekker vindt en of dit binnen jouw voedingsplan past. Wanneer je gebruik maakt van de Rebody App of een andere food app, kun je alle onbereide ingrediënten voor 1 dag invoeren om te kijken of het past. Vervolgens bereid en verdeel je deze portie x het aantal gewenste dagen.

Maaltijden bestellen

Vind je dat hele meal preppen nu echt teveel gedoe, kun je natuurlijk ook altijd gezonde maaltijden bestellen.

Fuelyourbody

Bij Fuelyourbody kun je zelfs je eigen maaltijden met die hoeveelheden die in jouw voedingsplan passen samenstellen. Met de kortingscode “REBODY” krijg je zelfs 10% korting op jouw bestelling.

Maaltijden inkopen om je doelen te behalen als moeder

Ikookvoorjou

Bij ikookvoorjou kun je iedere vrijdag gezonde verse maaltijden voor jou en/of je gezin ophalen of thuis laten bezorgen. De Oesterzwam shoarma is één van hun bestsellers. Natuurlijk kun je ook altijd meerdere porties voor jezelf bestellen en invriezen. Ook al zijn er bij deze maaltijden geen voedingswaardes beschikbaar, het is hoe dan ook altijd een vele gezondere gemakkelijke keuze dan Mc Donalds of Chinees. Je kunt bijvoorbeeld altijd rond de 600 kcal inbouwen om gemiddeld goed te zitten. Verder hebben ze nog veel lekkere andere producten in hun assortiment waar de voedingswaardes wel van zijn weergegeven. 

Gezonde maaltijden voor mama's

Musclemeat

Bij Musclemeat kun je grote bevroren hoeveelheden van jouw favoriete voedingsproducten bestellen en zelf in bakjes verdelen en in de vriezer stoppen.

Minder goede dagen

Zorg dat je altijd een gezonde maaltijd  die binnen jouw voedingsplan past in huis hebt. Zo geef je het reptielenbrein niet de kans krijgt om ongezonde comfort keuzes te maken.  Probeer op minder goede dagen vooral de best mogelijke keuzes te maken en niet te hard voor jezelf te zijn. We hebben ze allemaal. Ben vooral lief voor jezelf en maak het je dan zo gemakkelijk mogelijk. Een positief gevoel over jezelf op minder goede dagen helpt je om zo optimaal mogelijk aan je doelen te blijven werken. Negativiteit leidt vaak tot nog meer negativiteit en minder goede keuzes ten aanzien van je doel, wat ervoor kan zorgen dat je in een negatieve spiraal raakt.

5. Gym Time 

Ook al zijn de sportscholen gesloten, met een goed op maat gemaakt home workout schema kun jij evengoed optimaal aan jouw doelen werken. Het is zelfs heel leuk om samen met jouw kids thuis te trainen en onder andere met ze op je schoot op je bank te Hip Thrusten. Mocht je toch liever lekker zelf een goede home workout doen, plan je workouts alsof het een afspraak met je baas is. Maak ze belangrijk en kom je afspraken met jezelf na. Ook met je kid(s) thuis mag je tijd voor jezelf vrij maken. Wanneer jij goed voor jezelf zorgt kun je ook een nog betere mama zijn.

Mama workout met de kids

Hulp nodig? Ik voorzie je graag van advies!

Ik hoop vooral dat mijn tips jou gaan helpen om jouw doelen te blijven behalen. Dat het jou lukt om jezelf ook eens wat belangrijker te maken en jezelf niet op de laatste plaats te zetten. En te ervaren welke voordelen dit jou allemaal mag opleveren. Het mag, echt! Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar wat ik voor jou heb kunnen betekenen en hoor dit graag van je terug.  

Wanneer je als mama zijnde nog wel een extra steuntje in je rug kan gebruiken, heb ik een hele mooie verassing voor je. Ik heb namelijk een gering aantal proefessies beschikbaar om de mama's die écht vooruitgang willen boeken te helpen. Ben jij een moeder die het nu écht tijd vindt om zichzelf eens wat meer op de eerste plek te zetten? Plan dan snel een proefsessie in voordat het te laat is. 

Proefsessie inplannen

Liefs coach Sas

 

Auteursinformatie:
Saskia Muris is één van de coaches van Rebody Roermond. Als ambitieuze moeder weet zij als geen ander hoe druk het leven soms kan zijn. Je zet jezelf hierdoor al snel op de laatste plek. Tijdens haar werkzaamheden als Rebody coach staat ze altijd naast haar klanten. Ze doet er alles aan om jou weer in je kracht te zetten je te laten zijn wie je écht wil zijn. Hierdoor zorgt ze ervoor dat haar cliënten niet alleen een fysieke transformatie ondergaan, maar zichzelf ook een stuk prettiger voelen met de authentieke persoon die ze diep van binnen zijn. 

 

 

Deel deze blogpost: