De kracht van dankbaarheid

Terug naar blog

De kracht van dankbaarheid

vr 27 mrt 2020 Artikelen
Demi op Heij Junior Rebody Coach

''Wees dankbaar voor wat je hebt en wees niet ongelukkig voor wat je niet hebt''

Door dankbaarheid te tonen kun je je bewustzijn en energieniveau verhogen. Het moet wel oprecht zijn natuurlijk, je zult groter worden door jezelf “klein” te maken en wanneer je oprecht dankbaar bent toon je waardering en laat je zien hoe vriendelijk je bent. Dankbaarheid kun je oefenen. Zeg simpelweg gewoon vaker dankjewel, bijvoorbeeld als je moeder of partner gekookt heeft, als iemand je een complimentje geeft. Want ja... Wees eens eerlijk: hoe leuk vinden we het zelf als iemand waardering toont? Zelfs voor de allerkleinste dingen.

Stel jezelf dagelijks de vraag: “waar ben ik dankbaar voor vandaag?” Ik wil jullie dan ook vragen om de komende 7 dagen elke dag 3 dingen op te schrijven waar je vandaag dankbaar voor bent. Het is namelijk heel makkelijk om ze op te noemen. Het is voor ons vaak allemaal zo vanzelfsprekend dat we ademhalen, dat we eigenlijk bijna alles kunnen doen wat we willen. We beseffen vaak niet hoe goed we het eigenlijk hebben. 

Heel vaak vergeet je door de drukte het besef van die kleine dankbaarheid momentjes. Mensen die moeite hebben met dankbaarheid leven over het algemeen te veel in het verleden, te veel met pijn, verdriet of jaloezie of zijn juist te veel bezig met de “zorgen voor morgen” in hun gedachtes.

Hoe vaak herhaal je wat je ongelukkig maakt? Wat zijn je meest overheersende gedachten? Soms zijn situaties zoals ze zijn en moet je ze gewoon accepteren. Succes begint met gelukkig zijn en gelukkig zijn begint met dankbaarheid. Stel jezelf de vraag; “Als je niet gelukkig bent met wat je hebt, denk je dan dat wat je niet hebt je wel gelukkig maakt?” Gelukkig voelen en dankbaarheid heeft voor een groot deel te maken met je manier van denken. Denk je altijd in de negatieve zin in plaats van positief? Probeer dit eens andersom te doen. Denk aan de dingen die je WEL hebt in plaats van aan de dingen die je NIET hebt. Denk aan de dingen waar je wel goed in bent in plaats van de dingen waar je niet goed in bent. Fouten zijn leermomenten. Zie het niet als fout, maar als een inzicht van hoe het de volgende keer beter kan.

Wees dankbaar voor de dingen die je hebt, voor de mensen om je heen die van je houden. Wees dankbaar dat je gezond bent en voor alle dingen die je kunt doen. Wees dankbaar voor de mogelijkheid om keuzes te maken. 

“Als je je focus legt op wat je niet hebt dan zul je never nooit genoeg hebben”.

Vandaag ben ik dankbaar voor:

• Dat mijn vrienden, familie en mensen waar ik van hou nog net zo gezond zijn als voor deze crisis.
• De mogelijkheid om vanuit thuis mijn lieve klanten te begeleiden en ze zo goed mogelijk te helpen.
• Dat ik de mogelijkheid heb om keuzes te maken. Hier ben ik me bewust van dat veel mensen die mogelijkheid niet hebben.

Ik wil jullie bedanken voor het lezen van mijn blog en zou het heel erg waarderen als jullie dit blog ook willen delen op jullie social media!
Zo zorgen we er samen voor dat we met zijn allen weer dankbaarder worden voor de dingen die we hebben en dat we het best uit deze vervelende coronasituatie halen.

Mochten jullie nog vragen hebben of ergens tegaanlopen, twijfel dan zeker niet om me een berichtje te sturen.
Wil je graag dat ik contact met jou opneem? Klik dan hier! 

Ik wens jullie allemaal veel dankbaarheid en gezondheid toe! 

Liefs,
#RebodyTeamDemi
instagram: @rebody_teamdemi 

Heb je na het lezen van dit blog de smaak te pakken en wil je graag meer van dit soort blogs lezen? Klik dan hier

Deel deze blogpost: