Fysiek resultaat tijdens de lockdown - 3 Tips

Terug naar blog

Fysiek resultaat tijdens de lockdown - 3 Tips

vr 5 mrt 2021

ALS de sportscholen weer open gaan, DAN ga ik weer aan de slag. Daar geloven wij niet in. Wij geloven erin dat je ook in deze tijd een topresultaat kunt boeken. Én dat bewijzen veel van onze leden!

Wanneer je het in actie komen laat afhangen van iets waar je geen invloed op hebt, zet dat jou op een gevoelige plek. Wie wilt er nu geen controle hebben over zijn eigen leven? En stel.. de sportscholen blijven nog enkele maanden dicht en je blijft hopen op het besluit dat het dan toch open mag. Dan zou dat voor verschillende teleurstellingen kunnen zorgen.

Wat nu als je dat zou kunnen omdraaien in volledige controle over jouw lichaam en doelen? Daarvoor zijn drie essentiële criteria nodig! In onderstaande blog staan deze criteria uitgelegd.

Tips om fit te worden gedurende lockdown

Concreet doel

Voordat je op reis gaat bepaal je eerst je eindbestemming. Voor jouw reis naar je droomlichaam is het dus belangrijk om concreet te krijgen hoe jouw droomlichaam eruit ziet. Dit kun je bijvoorbeeld concreet maken met een foto, een gewicht, een vetpercentage of kledingmaat. Ook is het slim om hier een datum aan te koppelen, zodat je naar dit punt kunt toewerken. Tot slot zijn je drijfveren een bepalende factor voor succes. Waarom wil je dit zo graag en hoe ziet je leven eruit als je je doel behaald hebt?

Een goed plan

Als je helder hebt wat je doel is en je weet waar je staat, dan is het tijd voor een plan. Het lijkt misschien in de eerste fase een grote berg die je moet bewandelen, maar wanneer je dit strategisch aanpakt kom je stap voor stap dichterbij. Resultaat is een logisch gevolg van een goed plan en proces. Voor een fysieke verandering zijn vier pilaren belangrijk. Voeding, motivatie, educatie en sport. Voeding is essentieel voor een verandering van je lijf, dus hier kun je de hoogste prioriteit aan geven. Door krachtige beloftes kun je jezelf training om vertrouwen te krijgen in het behalen van je resultaat. Met behaalde tussendoelen kun je jezelf belonen. Hierdoor blijf je gemotiveerd.

Fitter worden gedurende lockdown

Een commitment

Dit is eigenlijk een mooi woord voor een afspraak. Toch is een commitment nét iets meer… Een commitment is als het ware een feit van de toekomst. Dit is iets wat honderd procent zeker gebeurd, ongeacht de omstandigheden. Een hypotheek is een commitment op een betaling. Je committeert jezelf aan een maandelijkse betaling om zo je huis te kunnen financieren. Zo kun je ook jezelf committeren om dagelijkse acties te ondernemen om zo je droomlichaam te realiseren.

Vaak zie je dat een commitment met een ander meer kracht heeft dan een commitment met jezelf. De ruimte om jezelf uit je commitment te praten is bij andere moeilijker dan bij jezelf: ‘volgende week maak ik dat verslag’, ‘nog een keer snooze’. Wanneer het punt is aangebroken om daadwerkelijk in actie te komen ontstaat een verhaal in je hoofd dat het misschien slim is om eerst dit nog even de doen en DAN pas in actie te komen.

Voor velen is deze periode een commitment met iemand anders cruciaal om in actie te komen. De stok achter de deur. De afspraken die je maakt zijn opeens kraakhelder en uitgesproken. Net zoals bij je hypotheek zul je veel hogere prioriteiten stellen aan  het uitvoeren van je benodigde acties. En door de acties richting je doel te realiseren zul je in een energieke flow belanden die je steeds krachtiger maakt.

Heb jij genoeg van het proberen en wil je nu echt resultaat gaan behalen? Én ondanks alle omstandigheden alsnog richting je doel werken? Dan kunnen wij jou helpen met het creëren van je droomlichaam.

Tijdens een adviesgesprek brengen we jouw huidige situatie in kaart en kijken we naar je doel. Afhankelijk van jouw persoonlijke situatie maken wij een plan waarmee je dat doel kunt behalen. Dit adviesgesprek is natuurlijk gratis en vrijblijvend.

 

Auteursinformatie:
Jules Steegh is de headcoach van Rebody Herten. Dankzij zijn positieve uitstraling en energieke karakter krijgt hij mensen makkelijk met zich mee. In zijn werkzaamheden als headcoach kan hij zijn twee grootste passies combineren: sporten en het menselijk brein. Samen met zijn cliënten bouwt hij niet alleen een mooier en sterker lichaam, maar ook aan een krachtige mindset. Dit zorgt ervoor dat de geleverde resultaten geen incident, maar een gevolg zijn van consistent de juiste acties ondernemen.

Deel deze blogpost: