Leg curl - hamstrings thuis trainen

Terug naar blog

Leg curl - hamstrings thuis trainen

za 4 apr 2020 Training
Jochen Stulens Junior Rebody Coach

Oefening voor de hamstrings

Leg curl - hamstrings thuis trainen, uitgevoerd door Rebody Maastricht eigenaar en Personal trainer Jochen Stulens.

Niveau 1: 
Eerst het bekken heffen, dan de benen strekken zo ver als je de beweging en rug kan controleren. Dan ontspannen (billen op de grond) en de voeten weer naar boven glijden zodat je in de startpositie zit.

Niveau 2:
Eerst het bekken heffen, dan de benen strekken zo ver als je de beweging en rug kan controleren. Bekken blijft hoog en je gaat de voeten weer onder het lichaam trekken om terug in de startpositie te komen

Aandachtspunten

  • Geen beweging in de onderrug!
  • Bekken heffen tot schouders-heupen-knieën op 1 lijn zijn
  • Beweging uitvoeren zolang rug te controleren is

Mochten jullie ondersteuning kunnen gebruiken bij het thuis trainen, kijk dan vooral eens naar het CoFit20 programma en vraag vrijblijvend informatie aan!

Verder kunnen jullie ons natuurlijk ook altijd een bericht sturen op onze social media kanalen:
Facebook: @RebodyPT
Instagram: @Rebody.nl

Deel deze blogpost: